2011-11-28

Hej på er goa människor där ute!

Själv sitter man på bussen på väg hem efter en kort men jobbig skoldag. Stannade för lunch och lite matte-räkningar i skolan men sen orkade jag inte vara där längre sååå då åkte jag hem. Har precis åkt från stan så jag är väl hemma runt tjugo i ett.

Det har inte varit världens bästa uppdatering här på bloggish under helgen men jag har inte hunnit. I lördags tränade jag först mellan 09.30 och 11.00. Det var sjukt kul för vi hade s.k stegträning de första 45 min. Då slår vi ihop träningen med alla andra som också är på isen och gör massa olika steg till musik. Det har vi varje lördag sedan 4 veckor tillbaka.

Efter stegträningen hade vi vanlig träning i grupp och gissa vad vi gjorde då?! Först gjorde vi lite fler steg, Flipsteg (Flip är ett hopp). Då gör man lite olika steg och sen själva hoppet. Det gick väl sådär om jag ska vara ärlig men sen hoppade vi Ögel, ett hopp som har gått mig på nerverna i flera veckor! Min tränare såg att det inte gick speciellt bra så hon sa åt mig att prova en annan ingång, och gissa vad som hände?! Jag klarade det! :D :D :D Det var inte vackert men jag hoppade och landade :D det var en sån sjukt härligt känsla :)

Efteråt hämtade pappa mig, vi åkte och handlade till Adams och Oskars (hans kompis) kalas som de skulle ha senare på eftermiddagen. Hem, käka lunch och sen iväg till skogen, där kalaset skulle vara. Full fart i två timmar och sen hem, andas ut, äta middag och sen kvällsmyys.

Söndagen bestod i att plocka fram adventsgrejor och baka lite inför födelsedagsfika för Adam, Hugo och pappa. Det var mysigt det med. Pluggade lite också.

Nu har ni fått en lite inblick i hur min helg har varit, hoppas eran var bra! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback